Algemene informatie Communicatieve vaardigheden

Interesse?

Steeds nadrukkelijker komt het kwaliteitsaspect van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs naar voren. De vrachtwagenchauffeur is het visitekaartje van het bedrijf en heeft direct contact met de klanten.

Ook binnen het bedrijf zal een chauffeur goed moeten kunnen communiceren met leidinggevenden, collega’s en de planning. Dit is belangrijk voor de juiste afwikkeling van een vervoersopdracht en voor het bedrijf.

Het eerste contact door buitenstaanders met het transportbedrijf loopt vaak via de chauffeur. Van hem mag worden verwacht dat hij op een professionele wijze kan communiceren onder verschillende omstandigheden in verschillende situaties.

De beroepschauffeur communiceert dagelijks vele malen met klanten, collega’s en onbekenden. Veelal communiceert hij op een manier die in de loop van de jaren is aangeleerd. De ervaringen zorgen ervoor dat hij communiceert op die manier zoals hij dat nu doet.

Als de laatste beslissende schakel in het contact tussen leverancier en klant niet honderd procent in orde is komt de relatie met de klant in gevaar. Het is niet zo, dat uw chauffeur op dit moment niet goed werkt, integendeel. Waar het om gaat is de kantjes even bij te slijpen. De puntjes op de i zetten! Daarvoor dient deze training communicatieve vaardigheden en klantgericht handelen. Met het oog op de toekomst.