DON Opleidingen, Nature’s Pride en Renewi gaan voor MONO!

MONO, ongestoord onderweg…. daar kun je mee thuiskomen. We kennen allemaal de MONO campagne van de overheid, waarbij de boodschap is om je niet te laten afleiden door je smartphone in het verkeer. Vanuit de overheid wordt nu ook gestart met een MONO Zakelijk campagne, waarbij dezelfde boodschap wordt uitgedragen vanuit het bedrijfsleven. Dit allemaal om de verkeersveiligheid te vergroten.

Maak een punt van Nul
Als toonaangevende bedrijven in Westland waren Nature’s Pride, DON Opleidingen en Renewi reeds ambassadeur van het veiligheidsinitiatief ‘Maak een punt van Nul’ van het Regionaal Ondersteuningsbureau Verkeersveiligheid (ROV) Zuid-Holland. Veiligheid staat voor de drie bedrijven hoog in het vaandel. Toen het verzoek kwam over het omarmen van de MONO Zakelijk campagne, hoefden de drie bedrijven niet lang na te denken!

Angelo Cancedda, Sales Manager bij DON Opleidingen vertelt: Als erkend opleidingsinstituut leiden wij elke dag nieuwe chauffeurs op. We zien het smartphonegebruik alleen maar stijgen, dus is het goed om al in deze fase aandacht te geven aan het ‘ongestoord rijden’. Victor Vijfvinkel van Renewi: ‘Als Renewi hebben we alleen al in Zuid-Holland zo’n 350 trucks rondrijden. Veiligheid is kernwaarde 1 binnen Renewi, dus kiezen we ervoor om het MONO rijden in een tweetal campagnes onder de aandacht te brengen bij onze mensen’. De op het eerste oog vreemde eend in de bijt, Nature’s Pride gaat ook voor MONO. Twan de Berk, HSE Coördinator vertelt: ‘Veel van onze medewerkers reizen met de auto of met de fiets. Een wagenpark is in lease. Verkeersveiligheid is daarom een belangrijk onderwerp, zo is o.a. een passage over veilig gebruik van de telefoon opgenomen in de rijverklaring’.

Samen zorgen we voor een betere verkeersveiligheid
De komende maanden zal het MONO rijden veelvuldig bij de bedrijven de revue passeren, in communicatie uitingen zoals posters, beeldkrantberichten, maar ook zullen speciale meetings en toolboxen worden georganiseerd. Op de wijze willen de drie bedrijven optimale invulling geven aan de MONO campagne, waarbij dit hopelijk een voorbeeld zal zijn voor andere bedrijven in de regio. Alleen samen zorgen we voor een betere verkeersveiligheid!