RAI Vereniging wil meer afstand creëren met nieuwe campagne

‘Zie je mij zitten’, zo luidt de nieuwe campagne van de RAI Vereniging. De belangenbehartiger wil met deze nieuwe leus en de bijpassende campagne aandacht vragen voor voldoende afstand in het verkeer. Middels gedragstips wordt automobilisten aangeraden om in het verkeer meer contact te zoeken met medeweggebruikers om beter op het verkeer te anticiperen en hen meer ruimte te geven.

Vijf verschillende doelgroepen
De RAI Vereniging richt zich met de campagne op vijf verschillende doelgroepen: fietsers, motorrijders, automobilisten, scooterrijders en bestuurders van zware voertuigen. Behalve gedragstips wordt er ook informatie gedeeld over onderwerpen die juist in de coronatijd aandacht verdienen:
- Zoek interactie;
- Geef fietsers, scooter- en motorrijders de ruimte;
- Houd rekening met uitwijkende fietsers en scooters;
- Vraag je af wie er met je mee mag rijden;
- Stel onderhoud niet uit.

Benieuwd naar de campagne? Bekijk dan hieronder de video! Wist je trouwens al wij de ambassadeur zijn van een andere grote campagne? Met ‘Maak een Punt van Nul’ en MONO roepen wij iedereen op om zijn telefoon in het verkeer niet te gebruiken. Je leest er hier alles over.