CBR campagne rijscholen groot succes op social media

De CBR-campagne rondom de Rijschoolzoeker en Rijbewijstips was een groot succes. Dat meldt CBR op zijn website. Met de campagne wilde het instituut jongeren attenderen op het belang van een kwalitatief goede rijschool. In zes weken tijd leidde de socialmediacampagne tot ruim 78.000 extra bezoeken voor de Rijschoolzoeker en 160.000 extra bezoeken voor de Rijbewijstips.

De bereikte aantallen liggen veel hoger dan bij eerdere campagnes. Dat is mede te danken aan de influencers Lieke, Birgit en Dylano die CBR voor de campagne inzette. Via Instagram deelden zij ervaringen en tips met met jongeren tussen de 16 en 24 jaar. Met behulp van gerichte advertenties op Youtube werden ook hun ouders bereikt. Volgens marktonderzoek is 64% van de jongeren bekend met de Rijschoolzoeker en Rijbewijstip. Hoeveel ouders ervan op de hoogte zijn, wordt nog onderzocht.

Wil je zelf je scooter-, auto- of motorrijbewijs halen? Bekijk dan direct onze verschillende pakketten of laat je adviseren door één van onze opleidingsadviseurs.